image

購物實用英語|從選購、更換、砍價到結帳、包裝為止,

購物英語看這一條就夠啦 👜

出國旅遊總是少不了購物😆

選購商品、更換尺碼、砍價結帳、包裝為止,

購物英語看這一條就夠啦!

小編為大家準備了幾個實用片語以及砍價的例句💁‍♀️

一定要看到最後哦~趕緊收藏起來慢慢學吧!🌟

 

 


 

購物實用片語👜 👠👕👖

 

1. Asking for matching clothes(尋求搭配意見時)

🌟 參考片語:

👉 I’m looking for_____.

👉 I’m looking for A that will match B

👉 I’m looking for a gift for_____.

例句📄

I’m looking for a white blouse that will match my denim skirt.

我想買一件白襯衫來搭牛仔裙。

 

2.Asking for a different color(想換別的顏色時)

🌟 參考片語:

👉 Can you show me the_____?

👉 Can I try this/these on?

👉 Do you have it in(color/size)?

例句📄

Can you show me the cape coat over there?

可以給我看看那件斗篷大衣嗎?

 

3.Asking for size(更換尺碼時)

🌟 參考片語:

👉 These shoes are too tight/loose for me.

👉 I usually wear a size _____.

👉 I think a size_____ should fit me.

例句📄

Can I try on a larger size? I think these loafer are too tight for me.

我可以試試大一碼的嗎?這雙樂福鞋太緊了。

 

4.Paying(付款結帳時)

🌟 參考片語:

👉 How much does this cost?

👉 I’ll pay by_____.

👉 Could you wrap this for me?

例句📄

I’ll pay by credit card. Could you wrap this for me?

我要用信用卡付款。你可以幫我包起來嗎?


 

🌟 砍價實用例句📕

 

1.What is your best price?


你能提供最優惠的價格是多少錢?
 

👉 It is too expensive. What is your best price?

 
這太貴了,最優惠的價格是多少?

 

2.The price is beyond my budget.

這價格超出了我的預算。

👉 The price is reduced to $500 — still way beyond my budget.

即便價錢減到500美金,還是遠遠地超出了我的預算。

 

3.I don't have a lot of wriggle room.




我沒有多餘的金錢。

👉 I don't have wriggle room to buy a car.

我沒有多餘的金錢去買一輛車。

 

4.That's too steep!

這太貴了吧!

👉 45 dollars for two movie tickets?

 Don't you think that's too steep?

45美金兩張電影票?你不覺得太貴了嗎?

 

5.It costs me an arm and a leg.

這貴到要我付出極昂貴的代價。

👉 Her pearl necklace costs me an arm and a leg.

她的珍珠項鍊花了我一大筆錢。

 


 

怎麼樣?😆 看完之後購物再也不用慌張啦

 

對以上課程感興趣的朋友們👬

可以下載TUTORING搜索“購物”查看更多話題卡,

還可以跟我們的外師一起練習口說哦~

 

現在下載TUTORING註冊會員還送一節免費體驗課

可以學習更多道地英語哦!

趕緊點擊下面的 🔗 開啟英文學習之旅吧!👇

學英文更多資訊詳情🔎

👉前往下載TUTORING App

🌐TUTORING 中文網站

📺TUTORING Youtube

👤TUTORING FB

📷TUTORING INS

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 多達小海獺 的頭像
    多達小海獺

    TUTORING App 多特英

    多達小海獺 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()