close

Frame 73.jpg

今天是情人節~ Happy Valentine's Day😍

有情人的你要如何慶祝呢?

讓小編來分享一下優雅又有內涵的英文詩篇💌

滿滿愛意、充滿粉紅泡泡,愛人聽了也感動💖

(還是會起雞皮疙瘩😆)

沒有情人也筆記下~很快就可以大派用場了😆


情人節當然要先了解情人節的來源啊

There are varying opinions as to the origin of Valentine’s Day.
Some experts state that it originated from St. Valentine,
a Roman who was martyred for refusing to give up Christianity.
He died on February 14, 269 A.D..

關於情人節的起源有許多種說法。
有專家認爲情人節是一個名叫聖瓦倫丁的人士發起的。
他是羅馬人,因爲拒絕放棄基督教
而於公元前269年2月14日慘遭殺害。

 

Before dying he wrote a letter to a blind girl,
expressing his love to her.
On the day he was executed,
the blind girl planted an almond tree in front of his tomb
to give expression to her missing. 
And that is the Valentine’s Day, February 14th.

臨刑前聖瓦倫丁給姑娘寫了封信,表明了對姑娘的深情。
在他被處死的當天,盲女在他墓前種了一棵開紅花的杏樹,
以寄託自己的情思。這天就是2月14日情人節。

 

Gradually, February 14 became
the date for exchanging love messages
and St. Valentine became the patron saint of lovers.
The date was marked by sending poems
and simple gifts such as flowers.
There was often a social gathering or a ball.

此後,214日就成爲人們向心儀的人傳達愛意的日子,
而理所當然聖瓦倫丁也成了
為戀愛中男女們牽線搭橋的人。
情人節當天人們會特意以詩或者送小禮物給自己心愛的人,
人們還會組織各種聚會慶祝。


 

筆記本拿出來了沒???

英文情書當然要筆記下來啊

freestocks-Y9mWkERHYCU-unsplash.jpg

1) If you were a teardrop in my eye,
for fear of losing you, I would never cry.
And if the golden sun
should cease to shine its light,
just one smile from you
would make my whole world bright.

如果你是我眼裡的一滴淚,
為了不失去你,我將永不哭泣;
如果金色的陽光停止了它耀眼的光芒,
你的一個微笑將照亮我的整個世界。💌

 

2) Forgive me for needing you in my life;
Forgive me for enjoying
the beauty of your body and soul;
Forgive me for wanting to be with you
when I grow old.

原諒我生命中不能没有你;
原諒我欣賞你的軀體和靈魂的美麗;
原諒我希望跟你一起變老。💌

frank-mckenna-A9kYGeJkMZE-unsplash.jpg

3) Without you? I'd be a soul without a purpose.
Without you? I'd be an emotion without a heart.
I'm a face without expression,
a heart with no beat.
Without you by my side,
I'm just a flame without the heat.

没有你,我將是一個沒有靈魂的空殼;
没有你,我的情緒將不再從心而發。
我的臉孔不再有表情,只有停止跳動的心。
没有你在我身邊,我只是一束没有熱量的火焰。💌

 

4)My river runs to thee.
Blue sea, wilt thou welcome me?
My river awaits reply.
Oh! sea, look graciously.

我是一條朝你奔流而去的小溪,
藍色的大海啊,你願意接納我嗎?
優雅的大海啊!
小溪正在等待你的回應。💌

kerri-shaver-HnowbdFRYSE-unsplash.jpg

5)Please forgive me for falling in love with you.
Forgive me for loving you with all my heart.
Forgive me for never wanting to be apart.

請原諒我愛上;
原諒我用全部的身心愛;
原諒我永不願與你分離。💌

 



皮疙瘩都出來了嗎?😂

趁今天情人節跟愛人表達你的愛意吧 💬

還是單身的你,還不快筆記下來💡

搞不好很快就可以用得上場 👍 

又或者用了之後就馬上脫單了哦 🎉

 

別忘了分享、按讚和追蹤囉 💕

 

這對以上課程感興趣的朋友們👬

可以下載TUTORING查看更多類型的話題卡,

還可以跟我們的外師一起練習口說哦~

 

現在下載TUTORING註冊會員還送一節免費體驗課🥳

可以學習更多道地英語哦!

趕緊點擊下面的 🔗 開啟英文學習之旅吧!👇

學英文更多資訊詳情🔎

👉前往下載TUTORING App

🌐TUTORING 中文網站

📺TUTORING Youtube

👤TUTORING FB

📷TUTORING INS

arrow
arrow

    多達小海獺 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()